Tekstgrootte
Overal waar gewerkt wordt, dus ook op school, worden helaas fouten gemaakt. Wij vinden het belangrijk dat iedereen met een klacht serieus genomen wordt. Klachten kunnen in eerste instantie het beste met de leerkracht en/of andere direct betrokkenen worden besproken.
Bij problemen probeert de leerkracht samen met de leerling of zijn/haar ouder(s) de beste oplossing te vinden. Mocht u het gevoel krijgen dat u niet serieus behandeld wordt of dat er niet goed naar u geluisterd wordt, dan kunt u de zaak bespreken met de directie of de interne contactpersoon van de school, die door het bestuur is aangesteld voor de bespreking van de klachten.
Contactpersoon voor locatie Centrum is mevrouw K. van Gent - de Waal
Als uw klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u een beroep doen op een externe en onafhankelijke vertrouwenspersoon van het Team Externe Vertrouwenspersonen van de GGD.
De externe vertrouwenspersoon kunt u bereiken door te bellen met het secretariaat van de Jeugdgezondheidszorg GGD Gelderland-Zuid op telefoonnummer 088-1447111 of via jeugdgezondheidszorg@ggdgelderlandzuid.nl. U wordt dan, afhankelijk van de aard van uw klacht, doorverbonden met één van de vier externe contactpersonen die beschikbaar zijn voor Stichting CPOB. Het bestuur heeft deze externe (CPOB) vertrouwenspersonen benoemd in overleg met de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad van onze scholen.
De school is aangesloten bij de Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (hierna GCBO) en heeft ook de klachtenregeling die hiervoor geldt overgenomen. Deze regeling is in te zien bij de directie, de interne contactpersonen en de vertrouwenspersonen en ook te raadplegen via www.cpob.nl.
Een melding van een klacht kan worden gedaan via de website van GCBO:
Voor een uitgebreide uiteenzetting van deze regeling, verwijzen wij u naar onze schoolgids.